040-665 45 50
Inga varor i din varukorg

Vanliga frågor

Varför finns det inte priser på det material ni skickar ut?
Vi har kampanjer och erbjudanden som varierar, och vill därför ha direkt kontakt med våra kunder så att vi alltid kan erbjuda dig det mest fördelaktiga priset. Alla ordinariepriser finns på vår hemsida.

Jag har beställt ett provpaket men fick ingen bekräftelse.
Vi skickar ingen bekräftelse. Vill du bekräfta din beställning kan du ringa kundtjänst, annars kommer din provpaket inom ca 14 dagar.

Jag har beställt ett provpaket men inte fått någonting.
Det kan finnas flera anledningar enligt våra köpvillkor. Vi förbehåller oss rätten att godkänna beställningen.
Du kan få endast ett startererbjudande per kampanj och hushåll och endast om du inte tidigare köpt av servisen. Du får max. 3 st startererbjudanden från Fyrklövern utan att köpa något mer.
För mer info var god ring kundtjänst.

Finns det köptvång efter att man beställt provpaketet?
Inget köptvång, du samlar så länge du själv vill.

Hur lång är leveranstiden?
Vår normala leveranstid är 2-3 veckor. Skulle en vara inte finnas på lager så levererar vi den så fort den åter finns på lager. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Hur ofta kommer abonnemangspaketen?
Ca 1 gång i månad.

Är det bindningstid på abonnemanget?
Nej, ingen bindningstid, man kan avsluta sitt abonnemang när som helst.

Vad kostar och vad innehåller paketen i abonnemanget?
Priset på abonnemangspaketen är beroende på servis. Du hittar priset i kupongen du skickar in eller på hemsidan där du tackar ja till erbjudandet. Frakt på 49: - tillkommer alltid på abonnemang.

Varför kommer det ett paket nr 2 när jag inte har beställt det själv?
Du tackar JA till ett abonnemang genom att beställa första provpaket, efter det får du automatisk ett nytt paket varje månad om du inte avbeställer.

Kan jag själv välja vad jag vill ha i abonnemanget?
Nej, om man startar ett abonnemang så får man alltid en mattallrik och en förrättstallrik.

Hur gör jag för att avsluta abonnemanget?
För att avsluta abonnemanget måste du ta kontakt med kundtjänsten via telefon, mail eller post.

Varje abonnemangspaket innehåller alltid en mattallrik och en förrättstallrik.

Vilka betalningssätt finns? Kan jag dela upp betalningen?
Du kan betala mot faktura eller Fyrklövernkonto, eller kort om man köper via nätet.

Erbjuder ni autogiro eller e-faktura?
Nej, vi erbjuder inte det i nuläge.

Varför kan man inte välja ombud att hämta ut paketet ifrån eller butik som är närmre?
Vi har ett avtal med DHL som väljer det närmaste bland sina egna paketombud.

Hur går jag till väga vid reklamation?
Är en vara felaktig eller felexpedierad, kontakta alltid vår kundtjänst så att vi kan rätta till felet.  Vid felaktiga varor skickas alltid ny vara kostnadsfritt till dig och Fyrklövern står för fraktkostnaden.

Varför fick jag inte kampanjepremien i första leverans?
Vi skickar alltid din premie tillsammans med din första ordinarie abonnemangspaket.

Går servisen att diska i maskin och använda i mikrovågsugn?
Det är beroende på servis och dess utseende. Se separat skötselråd för din servis och dina glas.

Hur länge kommer servisen att finnas för komplettering?
På de flesta serviser har vi efterköpsgaranti.
I nedan serviser erbjuder Fyrklövern 10 års efterköpsgaranti av mattallrik, förrättstallrik, djup tallrik, kaffekopp, fat och assiett.

Åsas Tomtejul  
Celebration
Domherren  
Gammaldags Jul  
Mickey Mouse
Blå Herrgård
Marianne Royal Blue
Victoria
Pilgrim

I nedan serviser erbjuder Fyrklövern 5 års efterköpsgaranti av mattallrik, förrättstallrik, djup tallrik, kaffekopp, fat och assiett.

Lace by Lars Wallin  
Royal Estelle  
Nordiska fåglar  
Christineholm        
Vildmark         
Disney Jul

10 respektive 5 års efterköpsgaranti räknas från första köpet i servisen.

I samband med att en servis ska utgå skickar vi ut information om detta eller kontaktar vi kunder som tidigare har handlat servisen och erbjuder bra priser för att komplettera sin servis.